måndag 7 maj 2012

Lunchdax

Egengjord japansk yakiniku

Jag älskar vardagslyx (även om de må vara ett uttjatat uttryck). Vardagslyx för mig är saker som god mat, fina tvålar, färska blommor, silverbestick på en tisdag och champagnedrinkar på en måndag. Just mat är en så stor del av mitt liv. Jag älskar att laga, baka, sylta och safta mig igenom alla Elle Mat & Vin och tidningen BAKA. Ibland blir det avancerade kötträtter och ibland den simplaste pastan. Men alltid med goda råvaror, mycket färska grönsaker och en hel del kärlek. Det är som terapi för mig att stå i köket och fylla skåpen med hemlagade rätter, müsli, bakverk och bröd. Att sätta på en bra skiva och metodiskt röra ihop ingredienser till en ljuvlig dessert kan få den sämsta dagen att bli alldeles sagolik. 

Att stå i köket är för mig en av de finaste terapistunderna som finns. Kravlöst, kreativt och alltid trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar