onsdag 6 juni 2012

Drömmar om gröna fingrar



Vas från Kaj Franck som jag fick i examenspresent. 
Den är den perfekta vasen och jag älskar den!

Jag drömmer om riktigt gröna fingrar och därför ska denna sommaren gå i växternas och blommornas tecken! Bilderna ovan är på några buketter jag fått av familj och vänner för att fira min examen. Jag blir alltid lika glad när jag får blommor. Älskar att ha färska snittblommor hemma. När blommans doft sprids i rummet, sprids även en känsla av välbefinnande.

Mina favoritblommor när det kommer till snittblommor är rosor, tulpaner, liljor och pioner. De är så otroligt vackra i både knoppform och som utslagna. De doftar så starkt och ljuvligt. Sen kommer de i alla möjliga färger vilket gör valmöjligheterna nästan oändliga.

Men nog om snittblommor, för det jag vill komma till är planterade blommor. Tack vare en mormor och morfar med gedigen kunskap om blommor fick jag möjlighet att köpa mina favoritblommor på Plantagen igår. Det blev en passionsblomma och en hibiskus. Eftersom de små liven ännu inte börjat blomma får ni ge er till tåls. Men jag lovar att fotografera och visa sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar