söndag 26 augusti 2012

No. 7 - Beautiful skin day cream (recension)

No. 7 - Beautiful skin day cream

Denna dagkräm har jag visserligen redan skrivit om men jag tänkte att jag gör det igen i mitt traditionella recensionsformat.

Denna dagkräm är ett bra budgetalternativ. För 50 ml betalar du 169 kr och du kan köpa den här. Det positiva är att krämen finns för olika hudtyper vilka är dry/very dry, normal/dry och normal/combination. Dock lämnar krämen mig inte helt tillfredsställd. Jag vill att min kräm ska återfukta, absorberas snabbt och lämna huden mycket mjuk och denna kräm uppfyller inte allt detta till fullo. Det känns som att krämen ligger utanpå huden och jag avskyr den känslan.

Även om krämen innehållet spf 15 så står det på burken att produkten inte rekommenderas för solning. Det kan bero på att produkten är parfymerad och därmed kan den ge permantenta fläckar på huden om du solar med parfym. Köper du denna produkt så använd den inte som ett solskydd vid en dag på stranden.

Eftersom produkten är så billig är den värd en 3:a men jag betalar gärna mer för en bättre produkt och offrar inte kvalitet för billighet och därför får den bara 2§ av 5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar