söndag 2 september 2012

Dermalogica - daily microfoliant (recension)


Dermalogica - daily microfoliant

Innan vi går in på den fenomenala produkt ska vi prata lite om exfolierande produkter och peeling som används på ansiktet. Många av er använder säkert produkter som innehåller korn som ska "skrapa" rent huden. Nej nej nej, jag avskyr alla dessa peelings. Speciellt om du har acne ska du hålla dig långt från dessa korniga krämer. När du masserar kornen i huden skrapar du upp infekterade finnar och med dina svepande handrörelser över ansiktet sprider du dessa bakterier vidare över hela ansiktet. Det andra är att kornen stimulerar så otroligt mycket att huden producerar mycket mer fett än normalt. Vill du ha en peeling bör du istället använda tex en enzympeeling eller produkten ovan.

Detta är ett risbaserat enzympulver som exfolierar slagg och döda hudceller från huden. Produkten kommer i en pulverform som reagerar på vatten och löddras upp till ett skum. Den gör din hy mjukare och den får mer lyster tack vare avlägsnandet av döda hudceller och stimulerar cellförnyelsen och ger en jämn hudstruktur. Den är mild att använda varje dag men det gör inte jag. Jag använder den 1-2 ggr i veckan.

För 75 g betalar du cirka 589 kr. Priserna kan variera beroende på om du köper den online eller i butik.

Jag älskar denna produkt, min hy blir otroligt mjuk och fin. Den är även den mildaste av peelings jag stött på och kan verkligen rekommendera den. Speciellt till er med acnebenägen hy.

Solklar 5§ av 5 möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar