måndag 17 september 2012

Outfits på jobbet

Nu påbörjar jag min tredje vecka på jobbet och tänkte det var dags att summera förra veckans outfits. Eftersom jag ännu inte träffar klienter varje dag, eller besöker tingsrätten dagligen är vissa dagar lite mner casual än andra. När jag ska till tingsrätten blir det någon form av kavaj, dräkt eller klänning.
Här kommer en liten summering.
 En detalj från jobbet. Matchar en röd kavaj med ett brett guldarmband.
Armbandet är en present från min man.
 Knytblusen måste vara det bästa som hänt oss som jobbar på kontor. I love it!
Denna är hundra år gammal och inköpt en gång i tiden på H&M.
Jag matchar den med svart kjol och svarta pumps.
 Chinos från H&M, armygrön topp och rosa ballerina som jag fått i present. Beige jacka som är köpt second hand.
 Svarta chinos från H&M, svarta ballerina från Scorett och den röda kavajen är second hand.
Svarta chinos från H&M, beige blus från Marlene Birger, svart/vit kofta från Karen Millen
 och pumps från Clou.

Som ni ser är de där chinosarna väl använda. Men jag har rensat ut typ 70 % av min garderob och vill bra ha good stuff kvar. Då är ju urvalet inte det största. Jag har fått för mig att det där med basgarderob nog är något för mig ändå. Men snart trillar min första lön in och då har jag ett par grejor jag vill införskaffa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar