lördag 27 oktober 2012

Favoriter just nu - läppstift

Här är mina fyra absoluta favvisläppstift just nu. Beroende på look, tillfälle och humör väljer jag läppstift men för tillfället roterar de flesta looker kring dessa fyra.
Från vänster:

Maybelline Color Sensational - 413 Delicate Coral
En krämig formula som lämnar en skir färg och återfuktar läpparna. Den har varit stapelvaran hela sommaren och börjar få ge vika för mustigare och djupare färger.

Maybelline Color Sensational - 175 Pink Punch
Detta är ett knallrosa läppstift med samma formula som läppstiftet ovan. Jag älskar den här färgen och tycker det är ett kanonbra alternativ till den röda läppen. Den knallrosa färgen är vågad, spännande men inte lika förutsägbar som den röda läppen.

MAC - A79 Ruby Woo
Men självklart är det så att den röda läppen är en klassiker. Den är tidlös, alltid rätt, går att använda som både dag och natt look. Det röda läppstift som jag vänder mig till om och om igen under hösten är detta matta från MAC. En riktig liten kändis och fick väl sin genomslagskraft tack vare Elsa Billgren.

Rimmel lasting finish lipstick - 120 Cutting Edge
Detta läppstift är the one för hösten. Ett mörkt vinrött läppstift med fantastisk täckning och mjukgörande formula. Till vinterblek hy kan en vinröd läpp stå sig så mycket mer chict än ett knallrött. Detta är mina absoluta favvis för hösten.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Ruby Woo, det är en så vacker färg! Men jag beundrar den på andra, den klär mig inte alls, jag har alldeles för kalla färger (extremt ljus hy och nästan svart hår). Har letat i flera år, men jag har ännu inte hittat den rätta röda färgen för mig, är så avis på alla som har!

    /Bello

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men guuuuud det finns ju en hel uppsjö färger som hade varit dropdead-gorgeous på dig! du borde gå till närmsta MAC-butik och be om hjälp. det finns ett perfekt rött läppstift för alla!

      sen är det inte så big deal. jag har matta, glansiga, varma, kalla, skira, högpigmenterade osv. smink är till för att leka med tycker jag!

      kram på dig

      Radera