söndag 11 november 2012

När kärleken till smink skadade mig!

Nu ska ni få höra en sann historia, och den är helt sjuk!

Som jag bloggade om var jag så otroligt glad över att Bobbi Brown skulle öppna i Sverige, och i Malmö närmare bestämt. Igår drog jag med mannen min för att titta närmare på märket inne på Åhléns. Utanför entrén, som är fullsmockad med folk, blev jag så exalterad att jag studsade upp och ner och utbrast "åh där är det". PANG, BOOM, SMACK, jag trampar snett av allt studsande och det smäller till i foten.

Smärtan sköljde över mig som en våg och jag kunde inte andas. Jag märker hur mitt synfält krymper och jag tar tag i min sambo och säger "nu svimmar jag". I en dimma hör jag hur två tjejer kommer fram. "Vi är sjuksköterskor" säger dem och drar mig till en bänk. Mitt på gatan tar de av mig mössa, halsduk och knäpper upp min jacka. De tar av min sko och min strumpa. De pratar med mig men jag är helt borta. Blicken kan inte fokusera och det enda jag tänker är "måtte min fot inte ha blivit bruten". Mannen springer och köper vatten och något sött för att få upp blodsockret. 

Sjuksköterskorna rör min fot i olika riktningar och tack och lov var den inte bruten. Dock stukad och svullen som bara den. Jag åt några godisbitar och fick upp blodsockret igen och världen slutade snurra. Sen haltade jag in på Bobbi Brown (ja jag vet, man borde rimligen åka direkt hem. Men är man sminktokig så är man) men väl där inne hade jag så ont så hade svårt att koncentrera mig. Därför blev det inget köp för feelingen var liksom borta.

Dock fick jag med mig MAC mineralize skinfinish powder och sen haltade jag hem.

Med tanke på min dedication till Bobbi Brown borde jag rimligtvis bli sponsrad för livet!! (Ja det tycker iallafall jag!). Så nu är jag halt som en kråka, med en ankel svullen som en boll och lagom skamsen. Men å andra sidan, jag har väl aldrig varit den som föredrar en modest entré in i ett rum!

2 kommentarer:

  1. Nämen stackars! Bobbi Brown borde absolut sponsra dig :)
    Kram!

    /Bello

    SvaraRadera