måndag 15 juli 2013

The EX1 range - smink för mörkare hudtoner

EX1 Exotique - For asian and exotics skins

Eftersom jag i detta inlägg hade en liten agroattack på alla de sminkmärken som utesluter mörkare hudtoner skulle jag gärna vilja tipsa om detta märke. Eftersom jag är extremt ljus i hyn varken kan eller bör jag använda detta märke. EX1 cosmetics riktar sig uteslutande till hy på personer från Asien, Mellanöstern och Medelhavet.

Från gyllene gult till mörkaste oliv erbjuder EX1 foundations etc till alla kvinnor med djupare hudfärg.
Detta sminkmärke, som vunnit mängder med priser, startades av Farah Naz, en brittisk kvinna med asiatiskt ursprung. Hon använde sin frustration över att hon aldrig hittade smink lämplig för hennes hud till att starta ett eget sminkmärke. Med en bakgrund i biokemi skapade Farah en kollektion perfekt för "exotisk" hud som hennes egen. 

Kollektionen erbjuder foundations, puder, mineralfoundation, concealer & corrector samt rouge.

Tyvärr har jag inte kunnat hitta prisuppgifter eller var man kan köpa kollektionen. Men på hemsidan kan man kontakta dem och då är jag säker på att de kommer kunna erbjuda information om var man kan köpa eller prova detta märke.

Hemsidan hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar