tisdag 31 december 2013

Glittra på årets sista dag


För en tjej som älskar glitter är nyår en dag att frossa i glitter, glamour och allt som känns flärdfyllt. Jag vet redan nu att naglarna kommer målas med en av Mariah Carey's jullack, den vänstra "wonderous star" eller den högra "I snow you love me". 

Jag har varit förbi mina föräldrar och lämnat av desserterna. Det känns så skönt att vara hos någon annan för omväxlingsskull. Att inte vara den som ansvarar för dukning, middag, dryck, logistik och disken. Det känns så lyxigt att få pipa iväg och bli serverad en fenomenal nyår. 


Som vanligt har jag inget att ha på mig. Med största sannolikhet kommer jag stå där med håret i en turban, nedklämd i ett par strumpbyxor och frenetisk bläddra mellan galgarna. Trots att klädesvalet är fortsatt problematisk så älskar jag galej och nyår är inget undantag. Jag älskar att ta tid och få göra mig fin. Dutta bland alla krämer, omsorgsfullt locka håret och med största koncentration måla naglarna. Så om jag så får fira in det nya året i en sopsäck så vet vi att min make kommer vara outstanding!

Vad ska du ha på dig? Eller har du samma problem som mig? En garderob full av kläder men inget att ha på sig! Suck!

2 kommentarer:

  1. Jag firade hemma med katterna i mjukiskläder, gillar inte nyår, känns som en enda stor krigszon för mig som avskyr höga ljud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det låter som en underbar nyår! =) ibland är nyår så hetsigt och jobbigt, då är det skönare att vara hemma. och om du sen inte gillar höga ljud förstår jag att nyår inte är bästa dagen på året! Kram på dig

      Radera