tisdag 31 december 2013

Det man tänker på årets sista dag

Varje nyår är det samma sak. Jag blir så gråtmild och sentimental. Varje år samma sak. Same procedure as last year. Jag tänker på allt som varit, allt som uteblev och allt som kunde ha varit. Jag tänker på hur mycket ett ynka litet år kan medföra och då känns nästkommande år hisnande. Känslan av att om allt detta hände i år hur blir då inte nästa år? 

2013 är året då jag på riktigt kände mig som en riktigt jurist. Min karriär började komma igång, CSN utbyttes mot lön och tentaångest mot rättegångsnerver. Sakteligen har mitt kontor börjat växa fram för att spegla min person. Jag har fått ett helt annat självförtroende och kan verkligen få riktigt säga att ja, jag är bra på vad jag gör.
2013 år året då vi köpte vår första bil, bytte lägenhetsletandet mot husletande, blev förlovade, firade en 30-års dag och på allvar pratade om att hur skulle livet bli om två blev tre.
Foto från våra vänners bröllop. Fotograf: Sara Elin. Hennes hemsida hittas här.

Både på det privata och det professionella planet har otroligt många fantastiska saker skett. Jag baxnar inför hur 2014 kan se ut. Vad händer nästa år. Det är väl därför jag blir så sentimental på nyår. Tacksamheten för allt man fått, stinget i hjärtat för det som aldrig blev (även om jag var besparad mycket besvikelser i år), nyfikenheten på vad som komma skall och rädslan för det okända man har framför sig. 

Jag vet två saker. Det enda som är konstant är förändring och jag är ok med det. Det andra är att jag är så innerligt tacksam för vart år jag får. Allt blir bättre med åren. Aldrig i mitt liv att jag vill vara 18 år igen. Eller 22 för den delen. Eller ens 25. Jag tager tacksamt emot varje år, för jag vet att det bara bli bättre.

Det som återstår för mig nu är att önska alla er bloggare och läsare där ute ett riktigt gott nytt år. Jag hoppas 2014 blir just ditt år. Att 2014 blir året för alla dina drömmar. Jag hoppas vi reser genom nästa år tillsammans på denna blogg och på din. Tack för ett underbart år!

Ha en underbar kväll och var rädd om dig!

4 kommentarer:

  1. Ett riktigt gott nytt år till dig med!! Kramar och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. stort tack för din kommentar! så himla skoj att det börjat trilla in fler kommentarer här på bloggen!

      Radera
  2. God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. till dig med hjärtat! fick du mitt mail förresten? Mailade mitt telefonnummer till dig! så vi kan ha en date!
      kram!

      Radera