söndag 29 december 2013

Julklappskollen #1


Jag måste varit mycket snäll i år för jag fick i princip allt på min önskelista. Jag har stenhårt önskat mig en yogamatta. För några månader sedan sade jag upp mitt medlemskort på SATS. Det kändes inte längre roligt att gå dit och just där och då kändes det inte som att träning så att säga passade min livsstil. Men efter några månader bestående av promenader började jag återigen känna ett sug av att röra på mig. Jag älskar att yoga och varför inte göra det in the comfort of your own home?

Tomten bönhörde mig och jag fick den där rosa yogamattan jag så länge önskat mig. (Tack mamma och pappa) Jag har hittat en grym yogakanal på Youtube och har redan satt igång. 30 minuter inne på Davids kontor och ut kommer man som en ny människa. Jag känner att min kropp är mycket mer stel och värkande än den var när jag var yngre. Jag hoppas att yogan ska göra mig lite mindre som ett kylskåp.

Just idag blir det ingen yoga då jag fått den klassiska julförkylningen. Den som kommer krypande sekunden man sänker axlarna och tänker tankarna nu ska jag slappna av. BOM och huvudvärken, snoret och ynkligheten kommer som ett paket på posten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar