fredag 10 januari 2014

Hela långa helgen framför mig


Det är inte klokt att helgen redan är här. Det kostar att vara ledig såhär länge. Man betalar med mycket jobb som väntar på en och bakfyllan från att ha litegrann vänt på dygnet. Nu sitter jag i soffan och har tänt alla ljusen. Idag blir det på spåret, köttsåsochpotatis, hemmakvällgodis och ostkrokar. Jag planerar att somna på soffan om ungefär 120 minuter.

I helgen har jag så himla mycket roligt att se fram emot. Äta finfrukost med David och min syster, gå och klippa mig, äta på restaurang med Katja, äta brunch med Einar och Cathrine och slutligen gå på mäklarvisning på ett kanonfint hus. Ja, jag vet att du är nästan ohederligt stor mängd måltider som intas utanför hemmet. Men till mitt försvar är jag och Dave superduktiga på att laga middag på vardagarna och ta med matlåda.

Nu till frisören. En jättehärlig bloggare, Emma, brukar klippa sig hos Böddi. På hennes blogg såg jag en kampanj där man kunde få 15% rabatt på en klippning hos denna, tydligen mycket härliga, frisör. Sagt och gjort, jag bokade mig en tid och tror jag ska klippa av en hel del. Är sååå trött på detta långa, tråkiga och platta hår. Så nu tar vi av några decimeter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar