måndag 27 januari 2014

Och utanför knuten viner snön


I helgen tog jag en spatsertur i stan för att kolla vad affärerna hade att erbjuda. Jag måste ha blivit omedvetet påverkad av de iskalla vindarna för jag kom hem med inte mindre än tre underbara tjocktröjor. En dovt grårosa ulltröja från Wera, ÄLSKAR det märket. Allt är så chict och sofistikerat. Jag kom även hem med två bomullspolos i tjockt ribbstickat material från FEMME. En i vit och en i puderrosa. Jag hade på mig den vita polon idag och kände mig som ur en Michael Kors reklam!

Jag är så nöjd med mina tröjor. Perfekta basplagg.  De kommer vara skitsnygga året runt. Nu bär jag dem med byxor och rejäla boots eller mina Bally-kängor. Till våren ska jag bära dem under en skinnjacka. Till sommaren ska jag ha dem ute i skärgården på båten när solen går ner och huden blir lite knottrig. Sen är färgschemat perfekt för mig. Jag älskar det där dova, ljuva och kvinnliga. David sammanfattade tröjorna med den bästa komplimangen. "Du kommer ser sjukt dyr ut i dem". Det tar jag, tack!

Aldrig har väl tröjshopping varit mer passande än denna helg. Snön yr runt husknuten och jag huttrar och fryser. Jag förstår inte hur vår lägenhet kan vara så kall!? Nej, nu ska jag kasta mig in en rykande het dusch och krypa ner med Leif GW:s senaste bok och te. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar