lördag 18 januari 2014

Restaurang Rebell


Som jag berättat för er så har jag och Katja en tradition där vi går ut och äter på årsdagen från det vi träffades första gången. Himla romantiskt om jag får säga det själv. Detta året föll valet på restaurang Rebell här Malmö. Detta är en ganska lite restaurang med spännande och prisvärd meny. Går du hit MÅSTE du testa deras mac n' cheese. Makaroner på restaurang (!) tänker du kanske, och ja makaroner på en restaurang säger jag! Detta är det mest gudomliga som kan serveras i en skål. 

Katja var extra romantisk och hade på sig samma klänning som när vi träffades första gången. Nu undrar du säkert hur vi träffades. Jag var ute på en bar med en dåvarande vän och hon var ute på en bar med en dåvarande vän. Vi hamnade vid borden bredvid varandra och Katja började prata med oss. Sagt och gjort, efter några timmar spirade vänskapen och vi började träna ihop, äta ute ihop, göra allt ihop. Inom ett år hade vi blivit bästis och bundis och där är vi än. Katja är världens mest omtänksamma tjej. Jag har aldrig haft en vän som är så omtänksam. Som gör saker så självklart för en. Därför är jag så glad att jag har henne. I hennes och min vänskap känner jag mig lugn. Hon kommer inte svika.

Jag sportade mitt nya hår och jag måste säga, jag trivs oförskämt bra. Underbar längd. Blir inte tovigt, ser alltid chict, sofistikerat och polished ut! I love it!

4 kommentarer: