tisdag 21 januari 2014

Soft goat poncho - en räddare i nöden


Helgens it-plagg had varit denna kashmirponcho från Soft goat. De skånska vindarna har varit som allra isigast och fientliga denna helg, och veckan ser inte ut att bli bättre, och jag har svept in mig i allt som är varmt, mjukt och härligt. Fötterna har inte tagit många steg utan fårskinnstofflorna och kalla mornar har jag med grusiga ögon och frusen kropp svept in mig i denna poncho. Vilket bra köp detta var! Jag drar med mig ponchon vart jag än ska. En ständig följeslagare på kontoret har den också blivit. 

Jag hatar att frysa men vill ändå vara fint klädd. Detta plagg har blivit det ultimata plagget. Så bra köp. Sen kanske man kan tycka att det är överdådigt att köpa kashmir men jag tycker inte det. Jag har lagt massvis med pengar på polyester kläder som efter några tvättar blev sneda, krympta och missfärgade. Jag tror stenhårt på kvalité framför kvantitet och vill bara köpa kläder jag kan använda om och om igen. I åratal. 

Tänk, det är redan tisdag. Dagarna flyger förbi och jag inser att jag vissa dagar inte hinner blogga. Det känns tråkigt för det finns så mycket att skriva, att berätta. Denna vecka har jag mycket att se fram emot. Middag med en bloggläsare, Konsultprinsessan, på torsdag. Detta älskar jag med bloggar. Att man lär känna nya människor. På söndag ska vi, tillsammans med svärisarna, äta brunch på the Lodge för att fira vår förlovning. Gulligheten i att de kom detta förslag! Som sagt, en härlig vecka.

1 kommentar: