lördag 22 februari 2014

Kostymletardagen


Detta är Emilia, allas vår egna konsultprinsessa. Emilia har dykt upp på bloggen med jämna mellanrum och det beror på att Emilia och jag lärt känna varandra genom denna bloggen. Häromdagen plingade det till i min inkorg. "Jag behöver hjälp med att hitta en kostym, kan du hjälpa?" HALLÅ, DU BEHÖVER INTE ENS FRÅGA! JAG ÄR PERSONAL SHOPPER AT YOUR SERVICE! (Exalterad much!?) Ja, man behöver ju inte skrika, men jag älskar att shoppa åt andra.  Gå med dem i affärer, titta, rata, hylla, städa ur garderoben, skälla att sminkborstar MÅSTE tvättas varje vecka och skoningslöst tvinga dem att slänga alla trosor, tischor och BH:ar med hål i dem. 
Så idag ska vi gå på stan och leta kostym till Emilia och jag LÄNGTAR! Jag ser redan Tiger och Filippa K framför mig. Vi får väl se vad det blir av det hela, men oavsett så ska det bli härligt att träffa Emilia igen.


Nu kanske ni undrar, varför posar Emilia dagens outfit vid en traktor. Och ja, det vet ingen. Förra helgen åt vi frukost på ett sjukt mysigt ställe (blogginlägg kommer) och Emilia hjälpte mig systerligt med att ta en dagens outfit på mig. Jag frågade om vi skulle fota henne med. Hon tittade sig omkring, såg en traktor (?) och lyste upp. "Bara om du fotar mig med traktorn". Gud vad jag skrattade. Så knasigt men så härligt! Hon ställdes upp vid en traktor och jag flaxade med armarna än hit och än dit och bad henne göra si och göra så det blev kanonfina bilder. Hon är ju så photoqenique den kvinnan!

PS: Jag har aldrig använt så många stora bokstäver i ett enda inlägg förut, jag måste ha druckit för mycket kaffe här på morgonen. För det kan ju inte vara sunt att vara såhär hypad över att gå i affärer för att köpa åt någon annan???

1 kommentar:

  1. Första bilden är bara guld, jag älskar att den är tagen vid en traktor, tycker att den är helt fantastisk i sin enkelhet.

    SvaraRadera