lördag 1 februari 2014

Schlagerkväll


Utanför regnar snön bort och jag är inkurad i mullvaden (Davids ubermjuka grå mjukisställ). Jag är mätt och belåten och inväntar årets bästa kväll. Starten på schlagerveckorna!! Jag äääälskar melodifestivalen med all dess musik, glitter, schlagerbögar, glittriga drugor och tonartshöjningar! Nästa vecka tävlar två av mina vänner och jag blir gråtig bara jag tänker på det! Deras stora dröm slår nu in. Det är så fint och jag kommer storböla nästa vecka när Pink Pistols tävlar!

Idag har varit en underbart härlig dag. Vi var på Malmö opera och tittade på urdrag ur deras nya musikal Rebecca och efteråt bjöds det på afternoon tea. Det var så härligt att få sjunka ner i teatermörkret och insupa musiken. Dock var det definitivt så att jag och David var de enda av ungefär 500 pers som var under 60, men men jag gillar grand old dames också!

Nu ska jag gosa ner mig soffan med ena handen i godisskålen och den andra på telefonen så att jag är redo att tweet away! Vill du följa mig där så hittar du mig på @fridagsvensson.

Hoppas din lördag var riktigt härlig och att morgondagen blir precis lika härlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar