onsdag 26 februari 2014

Vägen till min kärlek går genom min mage


Jag köpte dessa kolor (och åt upp dem) på alla hjärtans dag. Äkta lakritskolor som fullkomligen smälte i munnen. Mullsjö lakritskolor som går att köpa på konfektyravdelningen i Lunds saluhall. Ni som kan måste testa!

God mat, goda sötsaker egengjorda bakverk är vad som gör livet värt att leva. Mat är självklart den energi som ska göra att vi klarar av dagen, men mat är även den energi som gör att själen klarar av dagen. God mat är njutning för så många sinnen på en och samma gång. Den stora behållningen från en resa är just de matupplevelser  man har haft. Mat är lustfyllt, roligt, kreativt, vänskapsknytande och ett alltid väl valt samtalsämne. 

Vi har precis ätit smörstekt torsk med kokt potatis, dillsås och en rejäl grönsallad med apelsiner och sockerärtor. Gudars så gott det var. Resten av kvällen är jag ensam hemma för David är på sin onsdagsgrej, som består i att han filmar killar som meckar med motorcyklar i ett garage. Någon typ av dokufilm/projekt ska det visst bli. Nu ska jag hoppa in i duschen, smörja mig mjuk och sen bädda ner mig i sängen. Sen ska jag djupdyka rätt ner i bok två om dessa sexiga bröder som bygger värdshus, förför rödhåriga kvinnor som äger pizzerior och går från blyga möss till vilda Fabios när kläderna åker av if you know what I mean. (Ja, jag skäms när jag återberättar böckernas innehåll, men tro mig de är sjukt bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar