söndag 23 mars 2014

Långsam söndagsmorgon


Idag vaknade jag gruvligt tidigt! Det är struntsamma när jag somnar, jag vaknar alltid tidigt. Det är positivt för man maxar verkligen sin dag, men helt seriöst, är det inte nu man som barnfri ska passa på att ha långa sovmorgnar?

Ni vet väl vilken dag det är idag? Det är dags för Paula att flytta hem! Det känns lite som julafton. Klockan sex kommer flyttbilen och det är som att vara fem år och invänta att tomten ska komma. Efter en timmes powerwalk är jag redo för frukost. Kaffe, smoothie och hembakade morotsbullar. Morgontidning och bok. Det blir en bra söndagsmorgon det!

Innan Paula kommer ska vi hinna med husvisning, förbereda inför att sälja grejor på loppis om två veckor och jag ansvarar för kvällens flyttmiddag så den ska lagas. Det blir nog en pastasallad. Bra flyttmat och passar alla. Det är med viss ångest helgen swischar förbi. Det går så oerhört fort! Men trösterikt är att jobbveckan går precis lika fort. Ett, tu, tre så är det fredag igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar