tisdag 8 april 2014

Homeparty med feministiskt initiativ

Jag har blivit bjuden på det mest fenomenala jag någonsin hört talas om! Homeparty med feministiskt initiativ. 

Det var en gammal kompis som mailade och frågade om jag och min syrra ville komma. Det kommer bjudas på vin och lite käk och mycket feminism, snack om feminism, tankar om feminism! Hårstråna står på armarna bara jag tänker på detta! Linda Hiltmann, som är riksdagskandidat för F!, kommer att komma hem till min kompis. Och där ska vi vara och lyssna, förundras, förgrymmas och få upp kämpaglöden!

Feminismen är alltet. Luften jag andas, födan jag äter, vattnet som släcker min törst. Mannen jag älskar, familjen som stöttar, arbetet som tillfredsställer. Allt är feminism! Därför vill jag tipsa om en jättebra bok för dig som inte vet var du står, för dig som vill få kött på benen och för dig som är feminist och vill lära dig mer.
"Vardagsfeminism ordineras som bot till alla sjukligt duktiga, till alla er som upptäckt att Sverige har lång väg kvar till att vara ett jämställt land och till alla er som tröttnat på att inte tas på allvar. Kuren innehåller praktiskt jämställdhetsarbete som utförs morgon, middag och kväll för att motverka stress, orättvisor, hjärtesorg och skral kassa. 

Ordination: Vardagsfeminism är en handbok med konkreta tips på hur man skapar jämställdhet i stort och smått, hemma och på jobbet: en feministisk verktygslåda för att göra vardagen lättare och livet bättre."


Ni läser ju! "En feministisk verktygslåda", jag liknar det vid en mental första förbandslåda. Nödvändig och livsavgörande i stunder av kris! Helt sjukt vad jag längtar till detta homepartyt nu. Denna gå-bort-present måste ju definitivt gå i feminismens tecken. En bok? En text? En tavla? Det tål att tänkas på. Något som signalerar systerskap, värme och kämpaglöd. 


2 kommentarer:

  1. MEN JAG VILL!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde styra upp något liknande där du bor med dina girls! jag hade gärnat joinat även där! Har du läst boken jag tipsade om? Om inte, LÄS!

      Och du, du får åka på massa beautyresor hit och dit och har skitstor blogg! DET VILL JAG OCKSÅ!!!

      Radera