måndag 14 april 2014

Occo - datenight

I fredags besökte jag och David en restaurang vi velat besöka hur länge som helst - Occo. Occo är Malmös version av Stockholms ironiska restaurang Beirut Café. En restaurang vi fullkomligen var besatta av när vi bodde i Stockholm.  Occo serverar libanesisk mat som är så god att man typ vill ställa sig på bordet och göra en dans. Efter var portion av de 15 rätter som presenteras framför en! Såser, hommous, taboulleh, falafel, piroger, halloumi, mozzarellarulle och så vidare i all sagolik evighet. Occo serverar samma mat som i Stockholm och vi blev inte besvikna. 
Jag bar en ny omlottklänning som jag köpte på H&M under min shoppingpsykos förra veckan. Jag matchade med skor (från samma psykos) från Bianco, vintageclutch och min finaste ring som jag designat själv och fick i examenspresent av mina föräldrar.

Datenight är så viktigt. Äta gott, dela en upplevelse och skapa ett minne, långsamma minuter för tid för tystnad men också prat. Viktiga samtal som kan handla om både högt och lågt och allt som är viktigt för just oss. Eftersom mat är något som både jag och David älskar och tycker om är just matupplevelser den ultimata datenighten för oss. Varje gång vi går ut och man har tid att piffa sig lite innan så känns hela världen lite extra guldkantad. Tycker ni inte?

Nu ska jag lägga mig som en padda i soffan och invänta kvällens middag. David säger det blir något till kyckling och inte mig emot. Jag är så hungrig nu så att jag skulle kunna äta vad som helst som åtminstone smakar som kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar