måndag 5 maj 2014

En sömnig tant

Nu är det måndag igen, men för en rutinmänniska som mig själv gör det ingenting alls. Efter denna helg är jag mer än vanligt hungrig på vardag! Lillsyrran drog med mig ut på galej TVÅ kvällar i rad! I felt like 22 again! Igår? Ja, igår kände jag mig som 62! Det var många år sedan man enbart överlevde söndagen genom pizza, läsk och mycket godis! Men tack vare just detta återkom så småningom livet tillbaka till mig. (Hej tant!)

Idag har jag suttit sömnig och klippt med ögonen sen jag kom i morse. Det finns bara en mängd gäspningar man kan göra innan det blir rent oanständigt, och jag passerade den gräns med råge idag. Jag längtar hem, efter goda rester som ligger i kylen, en lång dusch och sen en djupdykning i min chiclit-bok och somna 21.00 sharp!

1 timme kvar på jobb och sen får jag släpa mig till bussen och åka hem! Hem till en solbadande lägenhet som luktar av Voluspas senaste ljus. Där David sitter i mörkret och redigerar sina bilder och ikväll vet jag redan att jag kommer somna till hans melodiska knappande på datorn. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar