torsdag 15 maj 2014

Hur dyrt tvättmedel får man egentligen köpa


Som så många andra kvällar surfar jag mig igenom Hemnet i hopp om att drömhuset ska hoppa upp. Men jag går bet. Jag undrar hur svårt det ska vara att få till ett husköp. Många pratar om vikten av att leva i nuet, men det kan vara svårt när man så innerligt längtar efter saker. Jag känner mig så less på att bo i stan, less på att ta hänsyn till andras tvättider, less på att vår bil har ett nytt skrapmärke efter varje helg som gått. Jag vill ha gräs under mina fötter, långbord med midsommarlunch för mina vänner, fågelkvitter på morgonen och egen diskmaskin och egen tvättmaskin. 

Det här längtet efter egen tvättstuga har fått mig att leta substitut. Kanske mitt agg mot vår nuvarande tvättstuga suddas bort om jag unnar mig fina tvättmedel. På drytrend.com finns hur mycket fint som helst. Men samtidigt, 500 kr för ett tvättmedel känns extensivt, även för mig. Och det är inte 500 kronors tvättmedel jag vill ha. Det jag vill ha är ett hem att växa i, ett hem att fixa, tapetsera och renovera efter just vårt tycke och smak.
Jag blir frustrerad när det känns som att livet står still. När man har beslutat sig för en väg att gå men den är tillfälligt avspärrad. Det enda problemet är att ingen berättat hur länge den ska vara avspärrad. Jag målar upp en bild av hur något ska bli och sen blir jag besviken när det inte blir av. Jag såg mig själv i min egna trädgård fram emot juli augusti, men det blir nog inget med det. Och jag surar. Går runt här i lägenheten och letar fel och agerar på alla de sätt man inte ska agera om man är en mogen vuxen kvinna i sina bästa år. Surar, gnäller och har mig.
Så i väntan på egen tvättstuga kanske jag ändå borde testa de här galet tjusiga tvättmedlen från Laura Ahsley. Hur lyxiga och härliga ser inte dessa ut!?

Alla bilderna kommer från drytrend.com

2 kommentarer:

  1. Du kommer att hitta något så småningom
    /Sabine

    SvaraRadera