måndag 5 maj 2014

Occo - the food edition

Like a true blogger visade jag upp den outfit jag hade när vi var och åt på Occo i Malmö. Men som en riktigt usel bloggare glömde jag blogga del två, vilket är matdelen *änglakör sjunger*. Det går knappt att beskriva den här maten. Allt är perfekt! Varenda röra är len och kryddorna exploderar i munnen. Varenda varmrätt är stekt, smält och friterad till perfektion. David hälsar att det inte fanns några fel att finna varken i ölet eller vinet. Själv drack jag en coca-cola light som väl i ärlighetens namn inte går att recensera. När det kommer till maten var inget för salt, för starkt eller för torrt! Allt var perfekt!
Jag tar det som ett bra tecken när restaurangen har samma ljuslykta som en själv.
Denna mittentallrik innehåller allt jag älskar. Friterad halloumi, pirog fylld med kanelfräst köttfärs, falafelbulle och filodeg fylld med mozzarella. *Änglakören får nu sällskap av sjuttioelva harpor*.
15 rätter plus grilltallrik med ris och couscous. Orkar man verkligen allt? Nej, det gör man inte! Känns det inte tråkigt? INTE DET MINSTA, för på detta gudabenådade ställe får man minsann sina rester fint nedpackade på fat för att ta hem. Doggiebag, man smäller ju av så underbart!
Kvällens mest speciella var definitivt den underbara drinken som serverades i ett martiniglas utan fot, som balanserades på en isfylld kupa. Den som kom på detta, den måste få Nobelspriset. The geniousness!

2 kommentarer:

  1. Tack för tips på restaurangen! Jag ska till Malmö i slutet på maj och då ska jag försöka få med sambon dit:) inte bara för att det såg så gott ut...de har ju väääldigt snygga ljuslyktor där med...och så för den där drinkten också... ;-) Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men guuud ni måste gå dit! Om sambon vägrar så är det skäl för separation! SÅ BRA är maten och servicen! och drinken hälsar min sambo! ;)
      kram på dig!

      Radera