måndag 19 maj 2014

Till ljudet av en borrmaskin och några suckar

 Av David fick jag två par nya Converse och mängden skor i hallen blev helt plötsligt ohanterbar. Nu svämmade det verkligen över! Det fick bli en omedelbar tur till IKEA efter jobbet idag. Vi måste ha slagit rekord i att ta oss igenom IKEA fortast möjligt. Nu kollar du inte på en enda grej som inte är på listan sa jag och stegade på genom varuhuset som om jag hade eld där bak. Ett skoskåp senare, plus det där andra som liksom alltid råkar följa med, har vi snickarstuga i vardagsrummet.
 Det är riktigt härligt att ligga nerbäddad med datorn i knät och tekoppen bredvid mig och höra hur David snickrar och pular där ute. Imorgon återstår allt det roliga till mig. Organiserandet och pyntandet. Jag vet redan nu att jag måste byta tavlor, köpa en blomma och en liten lampa! Pyntandet är ju bästa delen!
Imorgon har jag 1,5 arbetsdag kvar innan jag tar tåget till huvudstaden och kursar mig. På dagarna ska jag träffa advokaterna Borgström och Bodström och på kvällarna ska jag njuta av hotellvistelsen. Äta middag ute någon kväll, hotellfrukost och så hoppas jag på en mjuk säng med frasiga lakan som vaggar mig näst intill medvetslösheten. Utöver att jobba tänkte jag länsa & other stories skönhetsavdelning, titta in på svenskt tenn och ett stopp på NK:s skönhetsavdelning. Längtar så himla mycket!

4 kommentarer:

  1. Det där skokåpet är så himla bra! Vi har samma i vår smala hall :)
    Ha det så härligt i Stockholm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillar också det! perfekt för en smal hall, men ger ändå lite yta att pimpa på! =) så nu måste jag köpa en blomma, kanske ett doftljus osv! =) Kram på dig

      Radera
  2. Var ett tagsen jag var på ikea nu, alltid kul att gå igenom där kommer ju oftast ut med mer än man hade tänkt sig :)

    SvaraRadera