lördag 14 juni 2014

10 empties I would repurchase


Efter min störtsköna ansiktsbehandling känner jag att det är dags att spread the love och ge er lite tips på produkter som jag gillar.
Här är 10 grymma produkter som jag definitivt vill köpa en gång till. Med tanke på mängden olika produkter jag testar så är det inte illa pinkat att ingå i kategorin "products I would repurchase". 

Dr. Hauschka - Ansiktsvatten Special
Naturlig hudvård som med ingredienser som getväppling, ringblomma och krasse stärker och balanserar oren hy och överdriven talgproduktion. Jag misstänker att denna var lite too much för just min hy. Men jag var ändå så nöjd att jag ville tipsa er om den.

The Body Shop - Vitamin E night cream & vitamin E day cream
Jag fick dessa två mindre prover från en Glossybox och det var verkligen sorgligt när de tog slut. Återfuktade huden jättefint och gjorde huden len och smidig. Jag vill dock höja en varningens finger för dessa ansiktskrämer använder sheasmör, vilket kan vara en acnetrigger för er med acnebenägen hy. Så keep that in mind. 

NUXE - Créme Fraîche de Beauté Light
Detta är en underbar ansiktskräm som passar känslig, uttorkad, kombinerad hy. Den ska ha en mattifierande effekt, vilket är positivt för alla som blir lite glansiga under dagen. Jag brukar använda den lite fetare krämen från samma serie, men den blev lite för tung när vintern var över så då var denna lättare version ett bra alternativ.

Vichy - Idéalia Spot Corrector
Först ska jag säga att jag ÄLSKAR Vichy. Deras thermale ansiktsvatten (den rosa) är en av mina absoluta måsten. När den håller på att ta slut känner jag hur jag börjar få lite sådär obehagssvettningar. Detta serum är inget undantag. Lätt, doftar gott, prisvärt och relativt dryg. Och allt som ska jämna ut huden och sakta bleka acneärr tar jag tacksamt emot!

Akademikliniken - Pure antioxidant creme
Även denna fick jag i en lite mindre burk i en Glossybox. Tur är väl det när en fullsize kostar nästan 800 kr (!). MEN, detta är en underbar ansiktskräm. En kräm med fuktgivande ingredienser som liksom "plumpar upp" ansiktet. Den innehåller sheasmör (ney!) men å andra sidan även hyaluronsyra (yej!). Hyaluronsyra har en kraftigt vattenupptagande förmåga vilket är perfekt med oss med torr/yttorr hy! Love it!

Sebastian - Volupt spray
Ett härligt volymgivande spray som håller vad det lovar. Håret får en bra volym som håller i sig under dagen. Men som alltid med aktiva hårprodukter får man vara beredd på att tvätta håret lite oftare än vad man är van vid. Men en kanonbra produkt som inte alls tyngde ner håret.

Clinique - bottom lash mascara
Det här är en av mina bästa produkter i livet! En liten liten liten (ja asså vi snackar sjukt liten) mascara som är anpassad för enbart ögats undre fransar. Jag har problem med att mascara alltid kletar av sig under ögonen, men med denna maskarna är detta ett minne blott. Dock säger ryktena att bottom lash maskarna ska utgå från sortimentet i Sverige! Asså dör då! Så gör som jag, bunkra upp, för domedagen kan vara nära. 

Clarins - instant light brush on concealer
En produkt inte alls olik YSL touché eclat och lika underbar. Jag köpte denna för det kändes härligt med lite tungt guld i necessären (ja min urvalsprocess bör ifrågasättas) och jag blev positivt överraskad. Mellantäckningsgrad, lite på den dyrare skalan, täcker mörka ringar och sitter på plats hela dagen. Jag älskar denna och såfort min touché eclat är slut tror jag att jag återvänder till denna. 

Rimmel - wake me up concealer
Ännu ett köp för den som reser till England. Denna galet billiga concealer levererar toppresultat. Den täcker allt! Enda minus är att man stoppar tillbaka applikatorn efter var användning. Lite ohygieniskt som kan störa den känsliga, men inga problem för mig. Den täckte såväl blemmor som mörka ringar och jag var uppriktigt deppig när den tog slut. 

Phew! Det var listan för denna gång! Imorgon blir det mer beauty, för då tänkte jag visa en fin liten present David tog med hem från sin senaste jobbresa. Alltså taxfree! Guds gåva till Frida. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar