måndag 16 juni 2014

När en ser så rik ut

 Innan ni sätter kvällsteet i halsen ska jag börja med att förklara att jag inte säger att jag ser rik ut. Utan min fina kollega Adam berömde dagens outfit med dessa ord. Du ser så rik ut idag. Hehe! Och är inte det den bästa komplimangen. Att man ser rik ut. Jag tolkar det som att man är chic, pulled together och sofistikerad. Och det bästa? Man behöver inte ens ha dyra kläder på sig för att se och känna sig som en riktig powerkvinna. 
 Gårdagens spetsblus fick följa med även idag. Jag kände mig så fin i den igår och jag tycker det är tramserier att man inte kan ha samma plagg eller outfit flera dagar i rad. Jag matchade med jeans och min nya jacka. Vit bikerjacka från Wera (asså det märket, ge mig allt) som jag hittade på rean. Den är mjuk, följsam och passar med både byxa och klänning. Den funkar på vintern som en kavaj eller kofta och den funkar på sommaren som skydd mot det fortfarande lite kyliga morgnarna. 


Hur är det nu med midsommar? Krav på vit klänning? Annars har jag en marinblå spetsklänning som är ny och behöver luftas. Ah hjälp mig, vad ska du ha på dig?

2 kommentarer:

  1. Hej! Fin kläder! Att se rik ut, det var ett nytt uttryck för mig. Men det stämmer, du ser chic ut.
    På midsommar blir det förmodligen jeans och en pippi-tröja. Vacker som en älva? Nej! Men praktisk :-) Vi ska vara på sjön, vid en ö tillsammans med ett par andra par. Vädret ska inte bli toppen så det gäller att klä sig varmt. Vi firar alltid midsommar på sjön (om det inte spöregnar förstås). Ibland saknar jag att vara på ett "riktigt" midsommarfirande med små grodorna, kransar i håret och fina kläder. Men det har sin charm att se solen gå ner i sjön också.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja man får ta uttrycket med en nypa salt. men visst, vem vill inte se chic ut!? =)
      Jag är ju gammal sjöscout så jag om någon kan ju uppskatta en midsommar på sjön. så idylliskt! hoppas ni har vädret med er. och du kommer säkert ha midsommar även på land någon gång framöver! =)

      Radera