torsdag 30 oktober 2014

Det här är krypet

Vilken omvälvande tid det har varit. Faktiskt så omvälvande att allt annat prioriterades bort. En tidig sommarmorgon, runt kl 04.30, efter veckor av illamående, ont i brösten och ovanligt ofta förekommande kisspauser, tog jag mitt förnuft till fånga och kissade på en sticka. Som plussade! Cirka 04.36 väckte jag David för han behövde ju faktiskt veta att han skulle bli någons far. Sen har veckorna trillat förbi. Illamåendet försvann, gravidbyxor införskaffades och vips är jag nu i slutet av vecka 19. 

Låt mig presentera krypet (vårt arbetsnamn). Uppnäsa som sin mor! <3 Och jag är golvad så fin just min unge är. Ja, det säger jag ju helt objektivt! 

 Det finns ju så mycket att berätta och prata om just när det kommer till ens graviditet och för mig blev det bara stopp. Tvärstopp. Inga ord kunde förklara hur det kändes. Månaderna gick, vi gjorde ultraljud, och fortfarande tvärstopp. Så några dagar efter ultraljudet satt jag i köket med bilden på Krypis och alla tårarna, känslorna, tankarna, lyckan, rädslan, ja allt, bara kom. Förlöstes ur mitt bröst. 

Först nu var jag redo att skriva om det. Men hur sätter man ord på denna lycka? Det lär tiden utvisa! (Och förresten, har ni också märkt att det är babyboom i bloggvärlden såväl som den riktiga världen?).

13 kommentarer:

  1. Nämen åhhh. GRATTIS.
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finis! Snacka om spännande tid nu fram över! <3

      Radera
  2. Sååååå fantastiskt! Ett stort hurra och grattis <3
    Hade minsann varit fint att ses snart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jaaa klart vi ska ses! Jag messar dig nu!

      Radera
  3. Åh grattis till er vad roligt.
    Vi försöker vi med, men det verkar vara lite segt för oss, får se om man måste kolla upp saken, jag kanske börjar bli för gammal med mina 36 år.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gullis! så tråkigt att höra om era försök som inte vill bli. Dock en inte alls ovanlig problematik och vi har flera vänner som har liknande problematik! Tänker på dig! <3

      Radera
  4. Vad roligt! Grattis! Det där är magiskt, att ha ett litet liv som växer i magen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen med skräckblandad förtjusning som man går igenom den här processen. =) Trevlig helg!

      Radera
  5. Så kul! Jag är i slutet av vecka 20 nu, tror jag iallafall, men i vilket fall ligger vi ju ganska nära :)
    Grattis till er <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte gjort ultraljud? För då specar de ju vilken vecka man är i mer exakt. Vi är beräknade till slutet av mars, så det blir en liten vårbebis! <3

      Radera
    2. Jodå jag gjorde mitt den 23e oktober men har vart sämst att komma ihåg redan från första besöket hos BM vilken vecka hon räknade ut och samma nu efter ultraljudet haha Vi är också beräknade i slutet, eller ja till 23 mars :)

      Radera
  6. Så underbart Frida! Grattis, grattis och återigen grattis till dig och din David!

    SvaraRadera