lördag 8 november 2014

Höstmorgon och nypressad apelsinjuice

 För några år sedan fick jag en citruspressmaskingrej av mitt gamla jobb och än idag skänker den så himla mycket glädje. Jag är tokig i apelsinjuice och färskpressad gör bara det hela ännu mycket bättre. Jag sitter vid matbordet och lägenheten är alldeles tyst. David sover fortfarande och jag har ätit frukost nr 1. Jag har tänt ljus, svept in mig morgonrocken och sitter nu och läser ikapp på era bloggar. Lördagsmorgnar som dessa är så sköna tycker jag. 
Igår när jag kom hem från jobbet var jag så trött. Tillslut kunde jag inget annat göra än lätta på trycket lite, gråta ut lite. David bäddade ner mig och jag sov någon timme och när jag vaknade var pizzan klar och jag hade åter hopp om livet. Alltså dessa känslor och hormoner!? Herregud! Och då är jag ändå sjukt känslig i icke-preggotillstånd. Idag ska David svänga förbi IKEA och köpa en byrå till mig, en ram och lite annat plock. Jag ska vila. Försöka få bort lite av det ont jag har fått i veckan. Kanske köra en timmas gravidyoga. Men framförallt ska jag spendera avsevärd tid i badrummet inför kvällens bortgång. 
Nej, nu ska jag dyka ner i the real housewives of new jersey och vänta på att min hemskt sömniga man ska vakna. Han hävdar själv att han "bara måste vara sådär skengravid". Jag hävdar att han inte är så bra på att gå och lägga sig i tid! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar