torsdag 18 december 2014

Gravidyogan!


 
Jag vill gärna tipsa er alla därute, främst er preggon, om dessa jättefina och bra videos med korta träningssnuttar av gravidyoga. Det är Katie Appleton, som driver appleyoga.com, som visar hur man på ett fint och skonsamt sätt yogar sig igenom graviditeten. Jag har väl inte tränat till dessa videos så hemskt ofta, men jag har dem på en liten playlist så att jag enkelt kan skrida till verket när andan faller på. Min bästa motionsform har alltid varit långa promenader. Men nu med denna sabla foglossningen har det visat sig svårare och svårare att bege mig ut. Efter varje promenad brukar foglossningen blossa upp och göra mer ont.

Även innan jag blev gravid uppskattade jag yoga mycket. Det är en jobbig träningsform för kroppen men som samtidigt gör underverk med knoppen. Förhoppningsvis kan detta bli ett alternativ till promenaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar