söndag 11 januari 2015

En utflykt med Egon

 Igår trotsade vi ju stormen Egon och körde till Helsingborg. Jag hade en födelsedagspresent att inkassera. Vi körde lite tidigare så att vi både skulle hinna med att besöka en underbar butik, Night & Day, och käka lite lunch. 
 Jag förälskade mig så i ett Lexingtonljus, som doftade päronsplit, men det fanns bara en kvar och som stog i butiken. Jag är lite känslig med sånt. Vill helst att det ska vara fräscht och orört. Jag tyckte den som stått i butiken var lite dammig och nej, då är det inget för mig. Någon som vet var man kan köpa Lexingtondoftljus? För jag bara måste ha det.
 Trött, gravid och ja, faktiskt precis så sur som jag ser ut. Mitt humör de senaste dagarna har ju bara varit botten. Jag hoppas det bara är lite nya hormoner som spökar för jag har känt mig så himla hängig och lättirriterad. Jag har ju faktiskt känt mig så himla harmonisk under dessa månader, så det kom väl som en chock att va en sånär surpuppa! =)
 Här får ni se halsbandet "in action" som man säger. Jag använder det verkligen vareviga dag. ÄLSKAR det. Det halsbandet betyder allt för mig. 
 Vi lunchade och sen var det dags för min födelsedagspresent. Jag hade önskat mig en upplevelse och det fick jag verkligen. Vi skulle få gå på lakritsprovning på söta lilla Lakritsboden som ligger i Helsingborg.
 I denna lilla bod hittar du verkligen allt allt i lakritsväg. Jag är en riktig lakritslover och köpte med mig hem en massa godsaker. 
 Isländska lakrits/choklad bumlingar, lakritspulver, salmiakpulver och så fina lakrits/choklad/mandlar i present till min fina föräldrar för att de är så gulliga och fina och alltid alltid ställer upp.

Nu ska vi dunsa ned i soffan, glo lite på tv:n och sen ska jag krypa ned i sängen med min bok. Bokklubben sammanstrålar på onsdag och jag måste verkligen lägga på ett kol om jag ska hinna läsa ut den. Imorgon blir det ett besök hos sjukgymnasten för att kolla upp foglossningens status och sen är det vanlig vecka som gäller. Gud vad helgerna bara springer iväg. Nu klämmer vi ut de sista timmarna och myser järnet! 

8 kommentarer:

  1. Åh det lät både gott och roligt, hoppas hormonerna snart bättrar på sig till mer glädje :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja det bådar inte gott för humöret att jag behövde kissa vid 5-tiden och sen kunde jag inte somna om! man blir ju tokig! =)

      Radera
  2. bokklubb vad spännande man kanske skulle strata en! vad läser du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag älskar vår bokklubb. vi har hittills läst strindberg - fröken julie, lena andersson - egenmäktigt förfarande och tills imorgon läser vi ester roxberg - min pappa ann-christine. Starta bokklubb vet ja! det är sååå givande!

      Radera
  3. Vilken fantastisk födelsedagspresent! Jag fullkomligen älskar lakrits. Om jag är beroende av något här i livet så är det lakrits. Den butiken hade jag gått bananas i.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha i know! det är ju bara sååååå gott med lakrits! i alla former! smaskens! kram!

      Radera
  4. Men lakritsprovning, jisses så gott! Förstår att du köpte med dig massor hem..

    SvaraRadera
  5. Men du, lakritsprovning, det låter som något jag måste gå på. Underbart!!

    SvaraRadera