söndag 11 januari 2015

Linneaträdgården - en gömd liten pärla

 Ingen borde åka till Helsingborg utan att svänga in om Linneaträdgården. Åh, vilken ljuvlig pärla. Butiken ligger som ute i ett växthus och är galet inspirerande. Man vill ha allt! Framförallt vill jag ha obegränsade förvaringsmöjligheter så att jag kunde köpa alla dukar, kuddar och porslin som jag längtar efter.
 Vi åkte på utflykt till Helsingborg igår, och hann inte åka inom Linneaträdgården, men jag tänkte visa er bildern från ett tidigare besök. Ni bara måste åka dit. Bilderna från gårdagens utflykt kommer upp senare idag.
 Jag har blivit fullkomligen inredningstokig på sistone. Det kliar i fingrarna att göra om ALLT här hemma. Helst vill jag bara ta mitt pack och pack och flytta. Köpa nått sunkigt hus och renovera upp det från grunden. Allt ska ändras, jag är trött på allt, förändring! (Är det detta som kallas nestinghysteri mån tro!?) 
 Framförallt känner jag att jag behöver fler möbler. Hyllor och skåp där man kan placera allt fint lull lull man samlat på sig under åren. 
När julen kom i år önskade jag mig verkligen ingenting. Nu, nu är min önskelista en halv meter lång. Igår visade jag ju en lampa och ett skåp jag är så sugen på. Men nu kom jag på att jag visst behövde nya köksstolar och en ny servis också. Oj, oj oj, var ska detta sluta?

Nu ska jag fortsätta dricka mitt förmiddagskaffe och läsa inredningstidningar. Jag får bara inte nog. Sen kanske man borde fira att vi överlevde Egon och gå ut en liten sväng i den strålande solen. Det är som om världens andas ut efter en storm. Solen lyser, himlen är blå och luften är krispig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar