söndag 25 januari 2015

Tid för återhämtning

Här ser ni min fina julklapp. En audio tivoli som står i köket och det är såååå mysigt med radio eller musik på när man står där och stökar. Bredvid ser ni min megacylinder fylld med värmeljus!

David har varit bortrest sen i måndags och jag har märkt av det, och så har även ni. Det har varit några dagars tystnad här på bloggen. Egentligen är det ofattbart vilket stort stöd David har varit under graviditeten. Det blev extra påtagligt nu när han var borta. Inte för att jag gjort några överdrivna saker, men jag har ändå skött hand om det dagliga plocket, handlingen, tankning av bil och allt sånt där. Jag har märkt av det, både fysiskt och psykiskt. Jag har helt enkelt varit så otroligt trött så jag har, om kvällarna, inte haft orken att blogga.

För några år sedan hade det nog stressat mig mycket. Att bloggen stod och stampade under några dagar. Men, nu för tiden påverkas jag inte så mycket av sånt. Jag lyssnar på kroppen och tillåter att verkligen göra bara precis det kroppen vill att jag ska göra. Det är verkligen skönt, att inte vara en prestationsprinsessa eller duktig flicka. Att de dragen har försvunnit med åren och kvar är verkligen bara tillit till mig själv och harmoni. 

Nu lever jag hela mitt liv så. Jag äter bara det jag vill, inte det jag borde. Jag gör bara det jag vill, inte det jag måste. Jag umgås med de jag vill, inte med dem jag borde. Lite skit i hörnan eller lite diskad disk i hon gör mig inte lika stressad som förut. Allt behöver inte vara perfekt hela tiden. Det räcker med lagom. Och med det mottot ska jag sjunka tillbaka i sängen igen med min kopp kaffe och min tidning. Jag är trött efter en lång och oerhört härlig tjejbrunch igår och i eftermiddag ska jag både på livesändning av p1debatt och sen träffa familjen för söndagsmiddag. Så den här sköna bönan behöver all vila hon kan få. Och sköna bönans mamma också såklart! ;) Imorgon kommer vår älskade David hem och då ska allt vara i sin ordning igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar