måndag 9 mars 2015

En solig dag

 God förmiddag alla glada där ute! Solen lyser, jag sitter i ett sovrum som badar i sol och jag tror jag vågar påstå att min förkylning blir bättre. Om jag kan sova om nätterna? Nej, men vem kan få allt här i världen? Igår åkte vi inom blomsterbutiken och jag köpte så himla härliga tulpaner. 25 stycken långa aprikos/rosafärgade tulpaner som får stå i vår stora cylindervas. Jag har aldrig tidigare sett tulpaner med såhär intensiv färg. Galet vackra!
Jag hittade även den mest charmiga lilla miniorkidée som får stå i den lilla rosa krukan kan hittade på Miljögården igår. Orkideén pryder nu min lilla blogghörna som står i sovrummet och gör mig på så himla gott humör. Idag är det måndag igen, men det märks ju inte riktigt när man är föräldraledig. Jag känner mig äntligen lite piggare och tror jag ska använda min nyfunna energi till att baka ett bröd. Men sen ska jag mest ligga på sofflocket och vila. Läsa några nya tidningar som har trillat in genom brevlådan och sen har jag en hel hög med böcker jag hoppas kunna beta av innan lilla skrutten kommer. 
Helst av allt hade jag velat gå till kafét runt hörnan och köpa en stor latte och sen gå en lång promenad i solen med härlig radio i lurarna. Men där sätter foglossningen stopp. Just den här vårpromenaden har därför blivit lite av en målbild för mig. Hur jag går i solen, med ansiktet vänt uppåt och med solbrillorna på, och kör min vagn med min sovande lilla älskling. Självfallet har vi investerat i en lattehållare och den här soliga promenaden är det jag ska se framför mig när slutet av förlossningen känns tung. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar