fredag 24 april 2015

3 veckor fyllda

 Idag är vår lilla påskkyckling hela tre veckor. Känns som jag skrev samma mening, om två veckor, för typ några timmar sedan. Det är helt ofattbart hur en sådan liten människa kan sätta två fullvuxna människor i total sysselsättning. Poff, så har tre timmar gått och ingen vet vad man gjort på den tiden. 
 Det är nog nacksskott på att skriva följande mening, men vilken lyxbebis vi har fått. Hon äter vid typ 12 på natten och sover sedan 5-6 timmar. Äter igen vid 6 och sen sover vi alla till 9 och då äter hon igen. Morsan och farsan får ju sovmorgon alltid känns det som. Dock är det säkerligen så att inget varar för evigt så vi passar på att njuta just nu. Vem vet hur den lilla krabban sover om några veckor? Det är alltid så underbart när hon vaknar. Jag saknar henne när hon sover och vill alltid peta lite på henne när jag tycker att nu har hon väl ändå sovit lite väl länge. Sen när hon vaknar och jag får lyfta upp henne mot mig och kyssa hennes huvud och lukta på henne, det är den bästa stunden. 
 Idag är jag lite nervig. Vi ska på vår första lite större bilresa och åka hela långa vägen till sommarhuset i Blekinge skärgård. Det är ju löjligt hur mycket packning man måste ha med sig. Det är babyskydd, vagn, badkar, enorma mängder ombyten, blöjor och nappar, D-vitaminer, krämer, babyolja och gud vet allt. Målet är att komma iväg vid typ 13.00. Om vi är iväg vid 15.00 är det en stor succé tror jag. 
Det blir bra får vår lilla krypis. Skärgårdsluft, en hel helg med mormor, morfar, moster och morbror. Och vi föräldrar får tid till att duscha, äta i lugn och ro och kanske läsa en bok eller tidning. Det blir en riktig lyxhelg för alla. <3

4 kommentarer:

  1. Åhhhh ❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag kunde inte sagt det bättre själv. hjärtat svämmar över!

      Radera
  2. Men åhhhh!!! Så söt och fin hon är er lilla sussa! Så många grattis och njut av av tiden. Den är underbar även när hon blir äldre (såklart;)) men det går så fort bebisstiden så njut! Hoppas ni har en fin helg och kom fram ordentligt!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är inte klokt vad tiden springer iväg. veckorna går men känns som dagar. ett tu tre säger hon väl att hon ska studera utomlands!! :(((((( kram på dig

      Radera