onsdag 10 juni 2015

Härliga lillördag

 Onsdag, or as we know it, lillördag! Jag fick eft sådant behov av att göra denna onsdag sådär extra härlig. Solen lyste och det var VARMT ute. Jag gick i t-shirt hela dagen och Estrid var på solskenshumör. På vägen hem från promenaden kände jag att idag är en sådan dag när man bör göra vardagen extra härlig. Jag köpte vin, ingredienser till en god pasta och lite godis. Jag svängde inom blomaffären och köpte de vackraste toklila hortensior. Nu har Estrid fått kvällsmat och ska "jamsas" som David alltid säger. (Tydligen är det ordet för "nu sätter vi på pyjamas och nattar").  Gulligt va!?
Jag och Sara satt idag och vältrade oss i skönhetsprodukter, som vi båda är obsessed med. Vi pratade hur länge som helst om serums, bästa peelingen, den ultimata foundation och vikten av att "double cleanse" på kvällarna. Det fick mig att känna två saker. Ett att jag bara måste köpa ny hudvård nu nu nu! Och två att jag på studs ska skriva ett inlägg här i bloggen om de skönhetsprodukter jag använt upp på sistone och ge små korta minirecensioner. 

Nu har David tassat iväg med Estrid för blöjbyte och jamsningen. Jag sitter här med godiset och ska göra en kopp te. Det tog 9 veckor, men nu har vi äntligen fått in någon typ av rutin med och kring Estrid och jag börjar känna att det återigen finns tid till dusch, nagellacksmålning och den härliga koppen te på kvällskvisten. Nu måste jag ögonaböj surfa runt på mina favvis shoppar skincity, eleven och cultbeauty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar