fredag 19 juni 2015

Midsommarfrukost

 Trots regn och rusk har denna midsommarafton haft en fenomenal start. Jag började dagen med en powerwalk och på hemvägen svängde jag förbi bageriet och köpte med mig bullar. När jag kom hem hade man och barn somnat om och sov så sött inkurade i varandra. Det var så fridfullt att koka kaffe, duka fram frukost, lyssna på podcast och vänta på att resten av familjen skulle vakna. Helgfrukosten är verkligen helig. Man äter mycket och länge, läser tidningen och lyssnar på lugn morgonradio. Så himla härligt. Jag är så lycklig att vi fått tillbaka lite av de gamla rutinerna vi hade innan vi fick barn. Det har ju varit några hundveckor här där man åt, sov (och sket) i skift. Men nu kan vi äta tillsammans och hon ligger på golvet bredvid i babygymmet. Vi sover i samma rum, men hon i egen säng. För att bara gjort detta i 11 veckor tycker jag ändå vi börjar få till det helt ok. 
 När mina föräldrar flyttade gjordes den stora utrensningen och jag fick ett så himla fint fat från Spode. På inköpslistan står två stora tekoppar från Spode. Verkligen avgudar dem!
 Sommar som vinter, alltid dessa tända ljus. Och doftljus! Kan inte leva utan dem. Och för att fira att min kropp är back to normal efter förlossningen ska jag äntligen få köpa mig något så vackert som jag önskat mig länge. Och för att fira att min dotter nu heter Estrid kommer detta vackra såklart från Svenskt Tenn. 
Här sitter vi i pyjamas. Min är inte så spännande men Estrid har på sig världens finaste pyjamas från Livly. Med små körsbär och rosor. Orkar inte den gulligheten!

Nej, nu är det dags att ta tag i denna dag. Det ska duschas, smörjas, sminkas och sen blir det ett stillsamt firande hos mina föräldrar. Det ska bli alldeles ljuvligt med mys, god mat och kvällsgrillning. Precis så som midsommar ska vara. Dock lämnar vädret mycket att önska. Det eviga regn! Suck! 

2 kommentarer:

  1. Hon är då för söt, lilla Estrid! Mamma upp i dagen.Ha en skön midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kan inte annat än hålla med! ;) glad midsommar på dig!

      Radera