måndag 1 juni 2015

Min första mors dag

Min första mors dag som någons mamma. Helt underbart faktiskt. men också lite surrealistiskt. Det blir så ibland att insikten om att jag är mamma bara glimmar till lite extra starkt. Både en underbar men också lite skräckinjagande känsla. Mors dag firades hemma hos syrran som dagen till ära firade sin 25-års dag. Jag hade på mig kjol från Åhléns, jacka från Lindex och väska från Whyred
 David kom med stora frukostbrickan där gurkskivorna var hjärtformade och så fanns det ett litet paket till mig. En morsdagspresent. Det var örhängena på bilden. Små klasar som strålar på öronen. Jag älskar dem! Det är det bästa jag vet, när jag får smycken av David. För han träffar alltid mitt i prick. De kommer från Pilgrim
Idag är en riktigt härlig dag. Vi var en sväng om BVC och lilla Estrid väger hela 5,7 kilo nu. Lillsnäckan börjar bli så stor och LÅNG! För två veckor sedan var hon redan 58 cm. David är hemma en vecka nu, ledig från jobb, och det är så härligt med avlastningen men framförallt att familjen är samlad. Ikväll kommer vänner över för vi är några kungabröllopstokiga tjejer som självklart måste se kvällens intervju med prinsen och Sophia. Nu funderar jag på om vi kanske skulle utnyttja det fina vädret och passa på och grilla ikväll. 

Har du något bra och snabbt grilltips. För ibland är det svårt att få till grill på vardagar för det tar alltid sådan tid med marinad och gud vet allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar