söndag 7 juni 2015

Nationaldagen och champions league

 Hur underbar var inte gårdagen? Solen sken, vi åkte bil till svärisarna för lunch och fika. Lilla Estrid skämdes bort med bus, kel och presenter. David körde så jag fick tid att läsa i min bok på vägen dit, och sova på vägen hem. Vilken lyx!
 Linne & kofta från HM, byxor från Gina Tricot, skor från Mango och väska från Marc Jacobs. 
Alltså dör så trött jag är på att ha glasögon. Jag är så sugen på att fixa synen med sån laseroperation. Någon där ute som gjort det? Vad tyckte du?
 Sen kom vännerna över för att kolla Champions league. Men om någon egentligen kollade det vet jag inte. Tv:n stod på men det blir ju ett fasligt rännande med bebisar. Det ska matas, vyssjas, bytas och nattas. Heltidsarbete! Vi lät bebisarna tåflörta med varandra men de var måttligt intresserade. Men en dag, en dag ska de bli the best of friends. Jag bara vet det!
Pappor in action. David tar på strumpor och Andreas försöker natta. 

Nu sover lilla Estrid och jag dricker kaffe. Hon sov hela natten men jag vaknade 04.30 av en mardröm och vågade inte somna om på länge. Istället stod jag vid Estrids säng för att säkerställa att hon andades. Det här tjatet om plötslig spädbarnsdöd gör ju en helnojjig! Så jag är, trots A-barnet, inte alls särskilt utsövd. David är iväg hela dagen med sitt golfargäng och jag ska snart bege mig ut i solen tror jag. Handla till kvällens söndagsmiddag, få lite sol på näsan och köpa med mig en köpekaffe! Sen kan jag säga att längtan efter att få tvätta håret är just nu enormt. Jag funderar på att vara riktigt våghalsig och lägga Estrid i bebisgymmet och hoppa in i duschen och be till jesus, lord above att hon underhåller sig i fem minuter. Man vill ju till varje pris undvika skrikfest!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar