tisdag 14 juli 2015

En liten gullig och alldeles alldeles underbar skitunge

 Kolla in det här LJUVLIGA mjukissetet som Estrid fick av min morbror och moster. Det är ännu lite för stort men jag bara längtar ihjäl mig tills hon kan ha på sig det. För jag själv älskar att skrota runt i mjukis. Så fort jag kommer hem från något är det bara hair up, bra off and sweats on som gäller! Vi är med andra ord en riktig mysfamilj. Allt måste vara mysigt, annars är livet rent för trist och grått. Tända ljus, juice i martiniglas, aldrig en obekväm trosa och håret i en tofs. Det är livet det! Setet ovan kommer från HM om någon undrar!
 Kolla in den här sötnöten! Oj oj oj vad skenet bedrar. Just nu är hon i en utvecklingfas och en riktig liten skitunge. Det är med andra ord en mycket lättkränkt bebis vi har att göra med. Just som man är redo att kasta in handduken och sälja henne på Blocket tittar hon lurt på en och spricker upp i ett leende och allt är glömt och förlåtet. Och det är precis som att hon vet om det också. Busfröt! Är det inte galet hur mycket ork, vilja och tolerans man har med sin unge. 
 Nu säger jag detta helt objektivt, men alltså detta bara måste vara den sötaste ungen evah! ;) Moroten hon leker med är min gamla leksak som jag också hade som bebis. Så fint!
Idag har vi packat, handlat och fixat inför att vi åker till sommarstugan imorgon och jag är dödens trött. Ikväll, efter gollibebisen nattats, blir det pizza, film och jag tror jag med blöta hundvalpsögon ska tigga mig till en liten footrub. Det hade varit något va!?

2 kommentarer:

  1. Vart hittar man bekväma trosor? jag fasiken felformad om rumpan allt glider uppåt även hipsters? ;) Ja vi letar vidare efter en bättre läkare, VÅR läkare som har semester är upplyst om vad som hände senast. Nu är hon tyvärr dålig sen ett par dar men på HC igår hade lab personalen flexat hem !?!? så man kunde inte kolla crp , om hon har en infektion som behöver behandling. Hur som så sk ahon enligt våra läkare på sjukhuset ha antibiotika hur som men det lyssnade inte vårdcentralen på, guud hade kunnat elda upp stället

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag köper alltid trosor i rätt storlek! man tror alltid man är en stlk M, men nej, då glider de jäklarna upp både här och där. och så gärna lite högre i midjan så det slutar precis under naveln. Så bekväma då! Jag har inte riktigt förstått vad det är för fel på er tös, vad har hon för symptom. Ja förlåt att jag frågar, du behöver självklart inte svara om det är privat! <3 usch, det är inte värdigt sverige att föräldrar till sjuka barn ska behöva kämpa så förbenat!

      Radera