tisdag 7 juli 2015

Kulan

 Äntligen har mina nya ljusstakar landat hos mig, packats upp och placerats på spiselkransen. Det var helt rätt beslut att köpa två stycken. De hör liksom ihop i sin smala och strama uppenbarelse. Vi premiärtände dem igårkväll. När lilla Estrid hade somnat tände vi ljus, drack kaffe och tittade på Homeland. 
 Jag ville ju köpa något designat av Estrid Ericson och valet föll på dessa stakar. Estrid designade stakarna när hon insåg att all belysning vid middagsbordet var låg och därmed belyste gästerna underifrån. Det var inget smickrande ljus och tyckte att gästerna borde istället belysas ovanifrån. Så himla härligt tycker jag. Och fantastiskt att något som designades för så länge sedan ännu känns tidlös och passar i de hem vi har idag.
 Nu står även två ljus från Diptyque där. Älskar de doftljusen! De luktar så gott och exklusivt. Som riktig parfym och inte sådär sötsliskigt som flera doftljus kan lukta. Diptyque och Voluspa är ju de stora favoriterna helt klart!

Nej, nu måste jag springa för det serveras nybakade frallor och jag har en bebis framför mig som alldeles precis börjat rulla från rygg till mage alldeles själv och vi ska fira med en stoooor kopp kaffe. 

2 kommentarer:

  1. Så fina! Jag e sugen på dom med, fast i guld :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men eller hur är dem!? Älskar dem! =) De i mässing är också sjukt fina! Kram!

      Radera