måndag 20 juli 2015

Måndag igen, men vad gör väl det när familjen har semester

 Allt detta regn gör Malmö härligt grönt och frodigt. Med en liten bebis är jag nöjd när graderna går nedåt något och solen inte steker på. Idag är det måndag, men vad gör väl det när David har semester och varje dag känns som helg. Som jag njuter av all denna härliga tid vi får ihop. Föräldraledigheten skapar tid att tänka och det mindre strålande vädret skapar förändringslust och jag vill organisera om varenda skåp, låda och byrå här hemma. Idag påbörjas det enorma projektet att vika, hänga om och plocka fint i alla garderober. Nu ska det bli ordning på det här torpet vill jag lova.
 David ska iväg på golfturnering med de andra karlarna idag så jag och Estrid ska ha tjejtid idag. Vi tänkte väl sjunga sånger om bananer, leka i babygymmet och förhoppningsvis sova lite en liten lur eller två. För inte kan hon väl mena allvar med att vi i fortsättningen ska gå upp kl 05:15!? Väl? 
Nej, nu kallar frukostgröten och kaffet på mig och sen sätter jag igång med garderoberna, för det riktigt kliar i fingrarna att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar