söndag 11 oktober 2015

Sunday Spa #1

Söndag! Veckans sista återhämtardag och den dag som passar allra bäst för lite egentid i badrummet och duttande och pluttande i diverse burkar och krämer. Men hur vet man då vilka produkter man ska satsa på? Här kommer fem härliga tips från mig till dig! De går alla i samma tema och det är att förbereda hud, hår och naglar för kallare temperatur och motverka torrhet!

Savon de Marseilles handtvål.
Dessa tvålar är sagolika. Tunga och lyxiga i sina glasflaskor, dryga och med härliga dofter. Min bästa doft är lavendel, för allt med lavendel får automatiskt mina axlar att sjunka en decimeter eller två. 

Weleda stretch mark oil
En dryg, fluffig och härlig massageolja som jag använde under graviditeten. Jag, personligen, tror väl inte att en olja kan göra så att man inte får bristningar eftersom det sägs vara genetiskt men oavsett så är det härligt att smörja in magen under graviditeten. Er icke-gravida kan med fördel byta ut denna till någon av Weledas andra massageoljor och företrädesvis den med lavendeldoft. Lavendel igen!? Ja, ni ser ju min besatthet!

Kérastase Dermo Calm schampo
Nu går vi mot kallare tider och jag vet inte hur det är för er men min hårbotten ballar alltid ur. Jag blir torr och det kliar och det ser ut som mjäll men är inte det utan allt är bara kliigt och jäkligt. Då är detta schampo en livräddare. Ett milt schampo riktat till den som har känslig hårbotten och återfuktar och lugnar den. Dessa kvalitetsschampon är också bra mycket drygare än andra tycker jag. 

Clarins handkräm
Som ett paket på posten! Kallare temperatur och långa barnvagnspromenader har inte gjort under för mina naglar, nagelband eller händer. Nej, de är torra med naglar som flisar sig och nagelband som spricker. Handkräm är ett måste och jag ÄLSKAR denna. Jag har gått igenom jag vet inte hur många tuber. Det som är så bra är att den går snabbt in i huden för inget är så vidrigt som en handkräm som bara ligger kvar och gör handen kletig. 

Rituals shower oil i Shanti shower
En torr hud mår bra av en härlig duscholja och Rituals säljer duscholjor i massa olika häriga dofter. Det finns i teorin något himla lyxigt i att duscha med en olja, men i praktiken funkar det inte för mig. För mitt hår blir alltid fett av oljan. Det kvittar hur jag gör så får jag det inte att gå ihop. Jag vet inte om jag duschar mer yvigt än normalt och vill därför inte räkna bort produkten för er andra för den är verkligen underbar. I teorin iallafall. 

4 kommentarer:

  1. Vad kul med lite tips :-)
    Själv så älskar jag loccitane, det är min favoritaffär ;-)
    Hoppas ni mår bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. loccitane gör ju såååå underbara produkter! älskar dem!

      Radera
  2. Duschmössa?
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. jesus! det är inte en good look på mig! ;)

      Radera